Podsumowanie efektów Wakacyjnego biletu jednodniowego Kolei Śląskich

Podsumowanie efektów Wakacyjnego biletu jednodniowego Kolei Śląskich

Koleje Śląskie przeprowadziły analizę skutków wprowadzenia specjalnej oferty – Wakacyjnego biletu jednodniowego. Bilet ten, dostępny do nabycia od pierwszego dnia lipca aż do końca sierpnia, był oferowany w cenie promocyjnej.

Dane zaprezentowane przez Koleje Śląskie wskazują, iż w lipcu 2023 roku, bilet jednodniowy na prawie całą sieć KŚ został nabycie przez pasażerów 14 316 razy, natomiast w sierpniu liczba ta wyniosła 12 838. Zatem w ciągu całego okresu letnich wakacji, oferta ta przyciągnęła ponad 27 tysięcy osób. Takie rezultaty sprzedaży przekładają się na średnio niemal 450 biletów sprzedawanych każdego dnia. Pasażerowie za 30 złotych mogli nabyć bilet jednodniowy, który uprawniał do nieograniczonej liczby przejazdów pociągami przewoźnika w ciągu doby. Ofertę można było wykorzystać poprzez zakup w kasach stacjonarnych, kanałach sprzedaży internetowych i mobilnych (za wyjątkiem systemów: Bilkom i e-podróżnik) oraz za pośrednictwem biletomatów Kolei Śląskich.

Nabywanie biletu poprzez aplikację Skycash nie należało do najprostszych. Aplikacja ta nie sugerowała takiej oferty, a pasażer musiał ją samodzielnie odnajdywać poprzez zaznaczenie oferty biletów jednorazowych, bez wpisywania relacji i wyboru opcji „bilet sieciowy”. Dopiero po tym kroku pojawiała się możliwość zakupu Wakacyjnego biletu jednodniowego. Trudności mogli napotkać pasażerowie korzystający ze stacji na Śląsku i w Zagłębiu, gdzie brak kas czy automatów biletowych uniemożliwiał zakup tego typu biletu u konduktorów. Ci sprzedawali alternatywny bilet Silesia 24, o 8 złotych droższy, ale z podobnym zasięgiem obowiązywania, dostępny również poza sezonem letnim.

Należy jednak pamiętać, że oferta Wakacyjnego biletu jednodniowego nie obejmowała przejazdów pociągami komercyjnymi oraz niektórych tras, takich jak: Trzebinia – Kraków Główny, Chałupki – Bohumin czy Sucha Beskidzka – Zakopane.